"Az önce yedi yüz yıllık imparatorluğun, binlerce yılda oluşmuş gelenek ve göreneklerinden, beslendiği damarlardan söz etmiştim. Bunun içinde tabiatıyla din faktörü de var. Memlekete yön verenler arasında zamanında tarikatlar ve şeyhler de vardı, bundan sonra da olacak. Görünerek ya da görünmeden. Zamanında iktidar olmanın avantajını tepe tepe kullandılar. Kolay vazgeçerler mi bundan? Tabii ki hayır. Hilafeti geri getirmek için, Cumhuriyet'in en zayıf anını kollayacaklar hep. Ve emin ol, kendileri yaşarken beceremeseler bile, bu düşünceyi sonraki kuşaklara aktarmaktan hiç vazgeçmeyecekler." ...