“Kutsal olan hakikat değil, kişinin kendi hakikatini aramasıdır! İnsanın kendisini sorgulamasından daha kutsal ne olabilir?
…
Kimsen o ol. Ve gerçeklik olmadan kişi kendisinin kim ve ne olduğunu nasıl keşfedebilir ki?”
…
“Doğru seçimin yolu ancak hakikatin güneşinde açılır. Başka türlüsü mümkün değildir.” diye cevap verdi Nietzsche.
“Eğer seni kendime yasaklarsam, bütün varlığını korkunç bir sansüre uğratmış olurum… Zarar verdin, sadece bana değil, beni seven herkese zarar verdin: Bu kılıç senin başının üstünde sallanacak.”
İnsanlar aralarında kan bağı olan kişiler üzerinde neden zorunlu bir hak sahibi olma çabasında?
Her insan bir birey her ne yaşta olursa olsun. Hiç kimsenin, birinin canını her şey yolundayken bir anda gelip sıkmaya hakkı yok.
Eşitliği hakkı savunup bir canın içindeki sıkıntı olmak hiçbir toprakta adil değildir.
Bu dünyada her koyun kendi bacağından
Herkes ne sıfatta olursa olsun haddini sınırını bilmeli.