Bu kitap bana bir kez daha en güvendiğimiz insanların bile sandığımız gibi olmadığını gösterdi. Çok fazla betimleme içeriyordu ama baştaki "tatlı" olabilecek hikayesiyle beraber çok kafa yorduğunu söyleyemem. Romanımızın baş kahramanı Felixé karşı bütün hisettiklerimi, sonda Nathalie çok güzel bir şekilde özetledi. Sevgiyi hak etmeyen insanlardan uzak bir ömür nasip olur inşallah... Mutlaka okumanız gereken klasiklerden biri.
"Sonradan görmeler, benzer yeteneklere sahip oldukları maymunlar gibidir: onların yükselişi izlenir, yukarı tırmanırken gösterdikleri çeviklik hayranlık uyandırır, ama zirveye ulaştıklarında sadece ayıp yerleri görünür."