Zaman ve mekan farkı olmaksızın "insan" olmanın getirdiği dürtülerin hiçbir zaman değişmediği değişmeyeceğini anlatılmış
Farklı olay ve karakterler üzerinden geçmiş ve şuandaki insan manzarası anlatıldığı için olaylar biraz birbirinden kopuk ve dağınık kalmış olsa da tek bir kitapla insan olmanın tüm kusurlarını (ırkçılık, mezhepçilik, şiddet, hırs, öfke, kibir , nefret, yalan, vs.. ) gözler önüne seriyor. İstanbul İstanbul iken de Konstantiniye iken de aynı tablodadır. Çünkü insan her yerde her zaman insandır algısı işlenmiş.
Dağınık olaylardan sıkılmadığınız her karakteri kendi içinde kendi olayıyla değerlendirdiğiniz sürece keyif alacağınız bir kitap.