incelemesini biraz geciktirdim ama olsun, bu kitap hakkında kesinlikle konuşulması gerekiyor.
genç timaş'ın bastığı tüm kitaplara kefilim desem sanırım yüzümü kara çıkarmayacaklardır. benim çocukluğumda olsalardı mutlaka yalvar yakar onların kitaplarını aldırırdım aileme, buna da eminim. öyle güzel ve hassas konularda kitaplar basıyorlar ki hayranlığım gün geçtikçe artıyor onlara karşı.
kelebek zihinli çocuk; özel bir çocuk olan jamie ile tıpkı jamie gibi 7. sınıfa giden üvey kardeşi elin'in ağzından, iki farklı çocuğun yaşadıklarını anlatıyor. jamie'nin de elin'in de anne babası birlikte değil, boşanmış durumdalar. onları bir araya getiren şeyse tam olarak bu: jamie'nin babası ve elin'in annesi. eh elbette her iki çocuk da bundan memnun değil, özellikle de elin. biz de bunu, elin'in jamie'ye açtığı savaşı, jamie'nin kendisini sevdirmek için yaptıklarını, ilişkilerinin nasıl başlayıp nasıl ilerlediğini okuyoruz. hem de yer yer ağlayarak...
kitap boyunca elin'in yaptığı pek çok şeye kızdım fakat bunu neden ve nasıl bir psikoloji ile yaptığını bildiğim için, biraz da onun ağzından olayları okuma fırsatım olduğu için çabucak affettim.
çok sevdim bu ikiliyi, öyle gerçeklerdi ki sanki... en sevdiğim şeydir, gerçekçi yazılmış karakterler. ve bu ikili çok gerçeklerdi, gerçek hayattanlardı.
lütfen okuyun ve yakınınızdaki her çocuğa da okutun. pişman olmayacaksınız, biliyorum.
çizimleri çooooooook tatlıştı, okurken çok keyif aldım ve bir kedi annesi olan arkadaşıma da hediye olarak vermeye karar verdim. çocukların keyifle okuyacağı kısacık bir kitap fakat kitabın içerisinde hiçbir mesaj yok. çocuk kitaplarında genellikle küçük de olsa bir mesaj aradığım için bitirince boşluğa düştüğümü söylesem abartmış olmam. yine de hoştu, öneririm. ayrıca çizerin takip edebileceğim sosyal medya hesapları varsa kesinlikle takip edeceğim.
kitabı yarım bıraktım (27 sayfa okumak yetti).
anna ve fransız öpücüğünden sonra romantizme doyamamış bir şekilde elime almıştım serinin ikinci kitabı olan lola'yı ama tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. ben kurgu da olsa liseli-yetişkin romantizmi okumaktan NEFRETTTTT ediyorum midemi bulandırıyor bu. lola 17 yaşında, kitabın başındaki sevgilisi 22... hatta lola 16 yaşındayken tanışıyorlar. o çocukla olmayacağını biliyorum lola'nın, evet. ama bu yeterli değil. böyle bir şey kurguda dahi olmamalı. oluyorsa da NE KADAR KÖTÜ VE YANLIŞ olduğu anlatılıp o şekilde konuya değinilmeli. bu kadar, nokta.