Esra

Esra
@esrasari034
Öğrenci
Lisans
İstanbul
88 okur puanı
Eylül 2019 tarihinde katıldı

Esra

, bir kitap okudu
10/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2020 2. kitabı
Kolektif
7.9/10 · 127 okunma
Reklam
Bengi Dönüş Kuramı
“Şu an yaşadığınız hayatı bir kez daha ve sonsuz defa yaşamak nasıl olurdu .Bu sizi mutlu mu ederdi, yoksa sizi içten içe yiyip bitirir miydi? Filozof Friedrich Nietzsche’ye göre buna vereceğiniz cevap, yaşamakta ne kadar başarılı olduğunuzu belirliyor. Fakat asıl soru şu: Ya böyle bir şey gerçekten oluyorsa? Nietzsche, “Bengi Dönüş” veya ebedi tekrar adını verdiği bu soruya epeyce zaman harcamış. Bu konudan ilk defa “Şen Bilim” kitabında bahsetmiş; “Böyle Buyurdu Zerdüşt” kitabında ise daha detaylıca ele almış. Aslında bu soru, hayatın anlamına tek kalemde cevap bulmayı deniyor. Eğer hayatınızı baştan yaşama, aynı seçim ve hataların tümünü yapma, aynı keyif ve acıların tümünü hissetme fırsatı sunulsaydı ve siz de mutlulukla “Evet” deseydiniz; o zaman hayatınız yaşamaya değer olurdu. Eğer bunu yapamıyorsanız, o zaman ise çuvallamış olurdunuz. Bu biraz sert bir değerlendirme gibi görünüyor fakat Nietzsche’nin de neşeli bir yapısı olduğu söylenemez. Nietzsche’nin daha şahsi yazılarına bakıldığında, bu sorunun ona göre bir varsayımdan ibaret olmadığı görülüyor; bunun gerçekleşeceğine içtenlikle inanmış gibi. Kız kardeşine gönderdiği mektupta, böyle bir şeyi düşünmekten ızdırap duyduğunu belirtmiş. Hatta; bunun gerçek olup olmadığını keşfetmek için fizik bölümü okumayı bile düşündüğünü gösteren kanıtlar var. Bu senaryo, filozofun yayınlanmış yazılarında kıssa veya şiirsel bir üslup şeklinde sunulsa da; o bunun daha derin bir gerçeğe işaret ettiğini düşünüyordu. Hatta fiziğin bazı çağdaş yorumlarına göre, tamamen haksız da olmayabilir. Evren’in “Büyük Sıçrama” kuramına göre; “Büyük Patlama” dediğimiz şey, aslında bir genişleme ve daralma döngüsünün yalnızca genişleme kısmıydı ve halihazırda sayısız defa gerçekleşmişti. Kolaylık olması amacıyla Evren’i, genişleyen küre
Bilim
as long as there are human beings about there is never going to be any peace for any individual upon this earth (or anywhere else they might escape to). all you can do is maybe grab ten lucky minutes here or maybe an hour there. something is working toward you right now, and I mean you and nobody but you.
Şiir
and I sit there alone with you and Dostoevsky as the real and the artificial heart continues to falter, famished… I love you but don’t know what to do.
Şiir
there is a place in the heart that will never be filled a space and even during the best moments and the greatest times we will know it we will know it more than ever there is a place that will never be filled and we will wait and wait in that space.
Şiir
Reklam