İnsanlar, gereğini hissedince, bu çıkar uğruna akıl,şeref,huzur,refah gibi bütün güzel ve faydalı şeylere karşı gelebilirler. Bunları, en değerli, en köklü, en yararlı olarak gördükleri bir çıkar için yaparlar.
Ya doga kanunlari ve iki kere ikinin dort etmesi hosuma gitmiyorsa? Bana ne, doga kanunlarindan, matematikten… Duvari yikmaya gucum yetmiyorsa, kendimi parcalayacak degilim elbette. Ama onumea duvar var diye boyun egmeyi de kabullenemem.
Bilim ne diyor: Dünyada herkesten çok kendini sev, çünkü dünyada her şey kişisel çıkara dayalıdır. Eğer bir tek kendini seversen,işini gerektiğince yaparsın, kaftanın bölünmede ,bütünüyle senin üzerinde kalır.