“Hayatın, insanlığın çoğunluğu için, içtenlikle yaşanması gereken bir mutluluk değil, baskılar ve cezalarla ve inanılması gereken yalanlarla yapılmış dar bir alanda, sürekli bir yol yapma hali olduğunu, ilk bu sıralarda sezmeye başlamış olmalıyım."
“Kendi kendimizi eleştirme fikrini o kadar geliştirdik ki, insanlar bizi övdüklerinde bile onlara inanmıyoruz. Bu yüzden kendimizle gurur duymakta başarılı olamıyoruz be dahası diğerlerinden gelen olumlu tespiti reddediyoruz.”