"Ağızla söylenen yalan ahlaksızlık sayılırken kalemle yazılan hüner sayılmak, kitap şekilde para ile satılmak, ileri medeniyetin yazarlara bağışladığı garip bir ayrıcalıktır."
Sistemin içiyle dışı arasındaki fark hakkında zerre kadar fikrimiz yok. Ama heyula gibi bir korkumuz var. Biz, hepimiz, iyi kötü bir tanrıya inanıyoruz. O tanrının bizim değil, başkanlarının tanrısı olabileceği fikrini her yıkımda, her felakette, her yüzleşmede hızlıca zihnimizden kovuyoruz.