Eğer insan için mutluluk geçmişte ya da gelecekte değil de yalnız yaşanan zamanda varsa, işte o gün, o yolculukta Sultanmurat bunu tam olarak duyuyor, yaşıyordu.
Cengiz Aytmatov ile tanıştığım ilk kitap. Gerek yazara ilk büyük şöhretini kazandıran kitap olması gerekse okuyucu yorumlarıyla yüksek bir beklentim vardı maalesef karşılamadı. Yazar dönem şartlarını, günlük yaşayışı, kültürü ve töreyi çok güzel kaleme almış. Aşkı anlatan fevkalade cümleler olmasına rağmen ben aşkı iki karakterde de göremedim. Hatta hikayenin genelinde Cemile'ye sinirlenmekten kendimi alamadım. Beni asıl etkileyen bu -engel tanımaz aşk- değil Sadık'ın bu haberi aldığında verdiği tepki, dönemin şartları düşünüldüğünde yaşadığı yerde düştüğü konum oldu çünkü kitapta bunlara yer verilmemiş ve sonu çok fazla aceleye gelmiş. Genel olarak benim beklentimi karşılamadı.