Bir solukta biten başka bir Gabriel Garcia Marquez şaheseri daha.. yaşlılığın , yalnızlığın derinlere işleyecek kadar iyi anlatılması. En önemlisi de aşkı tatmamış önceki yaşamı ile sonraki yaşamı arasındaki uçurum.. ne güzel şey aşık olmak ne güzel şey insanın yaşamaya değer bir şey bulması. Kitapta kahramanımız bunca yıl tatmadığı bir duyguyu 90 yaşında tadıyor. Hüznü, mutluluğu ve heyecanı tek bir kişiye bağlıyor. Aşık olduğu kadını görmeden yaşadığı her gün ona eksik geliyor. Tabi kitapta bazı rahatsız eden noktalar var ( kızın yaşı vs) ama genel anlamıyla sevdim. En sonunda siyah beyaz yaşantısının renklendiğini görmek de cabası.