Bir kişi hariç bütün insanlık aynı görüşte olsa, tek bir kişi karşı görüştü olsa, insanlığın o kişiyi susturma hakkı, o kişinin gücü yetse insanlığı susturma hakkından fazla değildir.
Bu kitabı okuyan diğer kadın okurlar gibi benimde hoşuma gitmeyen düşünceler oldu tabii ki. Ancak kabul etmek gerekir ki doğruluk payı olan şeyler de vardı kitapta. Schopenhauer'un ailevi geçmişini veya gönül ilişkisine falan değinmeyeceğim çünkü çoğu kişi biliyor zorlu süreçlerden geçtiğini. Haliyle düşünce yapısı baya pesimist. Aslında realist olduğu da söyleniyor. Ben karar veremedim :) Mutlu Olma Sanatı adlı kitabını ise çok başarılı buldum. Kısa klasiklerden, bir solukta okunacak güzel bir eserdi şiddetle tavsiye ederim.