-Kışın Boğaz başka türlü güzel oluyor, dedi. Garip bir yalnızlığı var...
-Ama siz pek tahammül edemiyorsunuz.
-Edemiyorum. Buna tahammül etmek için ya bulunduğu yere adamakıllı kök salmalı, yahut da hayatı çok zengin olmalı. Yani kafi derecede yaşamış olmalı. Halbuki ben...
Mümtaz' a göre insan Ada'ya giderken anonim bir şey olurdu. Orası bir nevi standart insanların yeriydi; orada gerçekten kendimize hic lazım olmayan, hiç değilse bizi kendimizden uzaklaştıran ve bunj yaparken hiçbir noktaya da yaklaştırmayan şeylerin hasreti çekilirdi.
Daima öleceğiz ve öldüreceğiz. Daima bir tehdit altında kalacağız. Ben trajedinin kendisini seviyorum. Asıl büyüklük, ölüm şuuruna rağmen gösterdiğimiz cesarette.