Sırf bende yarattığı hasar ve travmayı anlatmak için inceleme yazıyorum. Size şimdi hasarlı bir satış stratejisi nelere sebep olur, bu kitap reklamlarını yapan geri zekalılar nelere sebep oluyor anlatayım.
Yıllaaar yıllar önce. O zamanlar lisedeyim. Harry Potter severim çocukluktan beri. Tanıtımlarında “Harry Potter’dan fazla satan, onun rekorunu kıran” vs gibi gerzekçe reklamlara rastladım. Arkadaşlar, bu kitabı HP ile kıyaslamak nasıl bir mantık? Onun üzerinden reklam yapmak nasıl ahmaklık. Her neyse, o zamanlar bu kitap Türkiye’de çıkmamıştı. Benim de Anadolu Lisesi’nin fazla fazla verdiği ingilizce dersleri sayesinde dile kafayı taktığım dönemdi. Deli gibi ingilizce kitap okuyorum o dönem. Çünkü öğrenciyim ve kitaba ayırdığım bütçe kısıtlı. Siteler ingilizce pdf kaynıyor. HP ile kıyaslanıyorsa iyidir, güzeldir dedim araştırmadan başladım okumaya. Şu sözleşme kısmında bir şok yaşadım, ilerledim ikinci şoku yaşadım. Bu ne biçim kitap dedim bıraktım. O sırada bu kitabın reklamlar aldı başını yürüyor; ülkemizde çıktı. Arkadaşımı uyardım, çöpe atma paranı ama yok. Dinlemedi. Sonuç aynı oldu. Bu kitapla bir derdim yok; kim sever, kim nefret eder. Hastalıklı bir adamın aşk sandığı garip eylemleri, onun kadar hastalıklı başka bir kızın ondan çok parasına bağlılığı umurumda değil. (KUSURA BAKMAYIN GERÇEK BU. Christian bir ceo değil de fakir bir işçi olsaydı. Ne bileyim hadi yine kendisinin iş yeri olsun küçük esnaf olsaydı kadınlar ortalıkta christiaaan diye dolanır mıydı? Hayıırrr. Anna için de cevap hayıııııııır. Ben kitapta buna karşıyım. Aşk bu değil. Olmamalı.) Her neyse işte o salak reklam kampanyaları yüzünden bu kitabı okumaması gereken çok kişi okudu, çok fazla çocuk okudu ve sayelerinde aşkı yanlış anladı. Bu tarz kitapların yazılmasına- satılmasına karşı değilim