Doğanın her şeyde bir amacı vardır; başında ve devamında olduğu kadar sonunda da. Bir insanın top sektirmesinde olduğu gibi. Top yükseldiğinde topa faydası , alçaldığında ve hatta sonunda yere çarptığında bunun topa herhangi bir zararı var mıdır?
Dürziler, sadaka vermezler; çünkü, onlara göre sadaka, onu alan insanı alçaltır... İntikam yasasını benimsemişlerdir; her haksızlık cezalandırılmalıdır; bağışlama, bağışlanan insanı alçaltır.
Ama benim, dul kadının çocukları’ndan biri ve bir louveteau (farmason üstat çocuğu) olduğumu, Adoniram’ın öldürülmesinin dehşetini yaşayarak yetiştiğimi ve sütunları Lübnan’ın sedir ağaçlarından yapılmış Kutsal Tapınağa hayranlık duyduğumu biliyorsun.