Bilinç dışı süreçlerle yıllar boyunca davranışlarına dayanak olmuş bazı noktaları kabullenmek bir insan için çok zordur. Çünkü bunu kabul ettiği an boşa düşecek ve büyük bir kırılma yaşayacaktır. Farkındalık ve sonrasında yolu değiştirmek bir insan için hayli zor bir seçimdir. Evet, farkındalık bir seçimdir. Bununla birlikte bu farkındalık yaşanmakta olan bir olay için geçici bir "düzeltme" oluşturacaksa da tüm yaşamı etkileyecek bir dönüşüme neden olması zordur. Bunun için kişinin hatalı davranışlarının nedeni olan zaaflarını ya da arzularını, dürtülerini de anlayabilmesi ve bunları kontrol edebilmeyi öğrenebilmesi gerekir. Bunun için yapılacak şey bu davranış için basitçe "neden" sorusunu sormak yerine önce "nedenine bakılmaksızın bu davranış doğru mu yanlış mı?" sorusunu sormaktır. Herkesin temel olarak kabul ettiği genel geçer sosyal kurallara göre doğru ve yanlış çok açık kavramlardır (yalan söylemek, haksızlık, suistimal, alkollü araç kullanmak, şiddet uygulamak, ihmal, aldatmak vs). Bu davranış yanlış ise bunun nedeni sorgulanmadan hatadan vazgeçilmelidir. Öncelikle neden" sorusu sorulmuş olsaydı, "herkes yapıyor, bunu yüce bir amaç için yapıyorum, bu onların suçu, ben yapmasam başkası yapacaktı, elimde değil" gibi aldatmacalarla hatalı davranış açıklanabilirdi.