" Annem gibi düşünüyorsun. Kadınım, kadın sorunu üzerine çalışabilirim. Müslümanım din üzerine okuyabilirim. İranlıyım, Doğu meselesine el atabilirim. Neden bu sınırlar belirleyici olsun? "
" Aşkın kötü tarafı insanlara verdiği zevki eninde sonunda ödetmesidir. Şu veya bu şekilde..Fakat muhakkak ödersiniz...Hiçbir şey olmasa, bir insanın hayatına lüzumundan fazla girersiniz ki bundan daha korkunç bir şey olamaz. "