Dünyanın bir ucunda bir kelebeğin kanat çırpınışının diğer ucunda tufanlara neden olabileceğini düşünüyorum. Bu da pişman olmama gerekliliğinin bir başka nedenidir. Kainatta her şey, her şeyle bağlantılıdır ve en ufak bir değişim alakasız görünen başka bir şeyi etkileyebilir. Belki "keşke" diye pişman olduğun bir olay, Afrika'da bir kelebeğin hayatını kurtarmıştır. Belki senin sayende Kalahari Çölü'nde bir damla yağmur bir adenluma can vermiş, Spitzberg'te bir Ren geyiğini avcıdan kurtarmıştır. Belll mi olur? Kendinle barış, geçmişinle yüzleş, hayatını kabullen, keşke deme artık. Ne kadar hesaplarsan hesapla bazı şeyler hiç olmaz, bazılarıyla mutlaka olur. Bunun için suçlama kendini. Görüyorsun her şey olacağına vardı, her şey olacağına varıyor, her şey olacağına varacak.
İçimde damla damla bir korku birikiyor;
Sanıyorum, her sokak başını kesmiş devler...
Üstüme camlarını, hep simsiyah, dikiyor;
Gözüne mil çekilmiş bir âmâ gibi evler.
...
İkimiz birden sevinebiliriz göğe bakalım
Şu kaçamak ışıklardan şu şeker kamışlarından
Bebe dişlerinden güneşlerden yaban otlarından
Durmadan harcadığım şu gözlerimi al kurtar
Şu aranıp duran korkak ellerimi tut
Bu evleri atla bu evleri de bunları da
Göğe bakalım
...