Sabahattin Ali
Ne de güzel özetlemiş ;
"Bana ne kadar kötülük yapılırsa yapılsın kimseye saygısızca gitmedim. Aram bozuk olsa bile birinin bana ihtiyacı olsa hiç düşünmeden giderim ama görüyorum ki saygının sevginin hatta șevkatin bile iyileștiremeyeceği insanlar var."
İçimizde șeytan yok...
İçimizde acizlik var...
Tembellik var...
İradesizlik, bilgisizlik ve bunların
Hepsinden daha korkunç bir șey;
Hakikatleri görmekten kaçma eğilimi var...
Sabahattin Ali