8 verdim, 2 puan kırdım ama kötü diye değil Ronan bu kadar kötü diye... Yazarın dilinin her zamanki gibi aşırı akıcı olduğunu söylemem gerek öncelikle. Tam adı gibi bir kitaptı açıkçası, serinin en karanlık, en mafyatik kitabıydı. Nico da mafyaydı ama Ronan, Nico'dan mafyatik yönden birkaç gömlek büyüktü resmen yaptıklarıyla. Zaten ilk kitabın yorumunda da Nico için bu nasıl mafya demiştim, yazar seviye seviye yükseltmiş. Rus mafyası mı İtalyan mafyası mı sorularının örnekli cevabı gibi. Bir de ilk iki kitaba göre daha dolu dolu ve olaylı bir kitap. Ronan tam psikopat bir karakter, siyah desem diyemiyorum aşırı griliklerini de gördük. Geçmişi travmalı ve o travmaları atlatamamak/atlatmaya çalışmamak onu böyle bir kişiliğe dönüştürmüş. Christian'ım tedavi göreceğine Ronan görseymiş de o kıza onları yapmasaymış dedim, ki aynısını kitapta Christian da dedi. Normalde o karakteriyle ve yaptıklarıyla asla sevemeyeceğim bir karakter Ronan ama mafya kimliğine bu karakter cuk oturmuş. Hiçbir şekilde yumuşatılmamış ve aklanmamış. Kötülükleri ve yapabileceklerinin sınırsızlığı direkt olarak verilmiş ki yaptığı şeyler gerçekten kötüydü. Onun tam tersi olan minnoş, saf, masum Mila'yı çok sevdim. Şunda bir anlaşalım her insan aynı değildir, her karakter de güçlü kadın olmak zorunda değil. Zayıflıkları, yanlışları olabileceğini kabul edin artık karakterlerin. Güçlü karakter okumak size duygusal tatmin verebilir ama hayatta herkes aynı değil, herkes güçlü olmak zorunda da değil. Mila bence kendi hayatını baz alırsak ve Ronan'a baş kaldırışlarını düşünürsek gayet güçlü bir karakterdi. Sadece herkes gibi kin tutan, gururunu her şeyin önünde tutan birisi değil. Adeta bir fanusta büyütülmüş, hayatındaki bütün gerçekler ondan saklanmış ve yapayalnız yaşamış. Yani böyle bir kızın böyle bir