8 verdim... Bu sefer müziklerinden değil de yazar duyguları daha iyi geçirdiği için bu puanım. Spoiler içerir uyarısını da baştan yapayım.
Nereden başlasam bilemedim açıkçası... Xander'ı ilk iki kitapta havalı, işinde gücünde, ailesine bağlı, aşktan elini eteğini çekmiş ve sadece günübirlik ilişkilerle yoluna devam eden ama biri olarak görmüştük. Kendi kitabında neden böyle biri olduğunu, travmalarını, büyük aşkı Ivy'den neden ayrıldığını ve ondan gizlenen gerçeklerin açığa çıkmasını okuyoruz. Hatta Dahlia'yla tanışmalarında ona neden kötü davrandığının bir diğer içyüzü de bu kitapta açıklanıyor. Kitabı bir Xander bir Ivy'den okuyoruz. Kitap boyunca Ivy'nin neden Damon'la olduğunu asla anlamadım. Yani tamam iş ilişkileri falan var ama ona karşı ne hissettiği net verilmemişti diye düşünüyorum. Mesela gerçekten ondan hoşlanmış mıydı (kendisinden neredeyse 20 yaş büyük biri) yoksa hislerin olmadığı tamamen mantık üzerine bir ilişki miydi? Xander'ın, Ivy'nin yanlış anlamasını düzeltmeyip onun kariyeri için ayrılmaya bahane olarak görmesi olgun bir bakış açısıyla tabii ki saçmalık gibi geliyor ama karakter bu kararı alırken hem ağır bir travma geçiriyordu hem de 18 yaşındaydı. Sonrasında da öğrense bile bu saatten sonra ne olacak diyerek senelerce bunu sürdürmüş. Ivy'yi gerçekten çok sevdiği ve onu düşündüğü belliydi, o yüzden bir şey diyemiyorum. Xander ve Ivy tam kavuştu dedik ama yine araya Damon girdi ve ortalık karıştı tabii ki. Bu kadar kolay olması beklenemezdi zaten. Ivy'nin aldığı karar da tıpkı Xander'ın bir zamanlar aldığı karar gibi sevdiği insanın geleceğini korumak uğrunaydı. Ha mantıklı mıydı orası tartışılır ama üzerine çok düşünmedim açıkçası. Ama Ivy evliyken ki bu evlilik kağıt üstünde olmasına rağmen ısrarla öteki adam olmak istemeyerek ona dokunmayan