Benim hala Umudum var.
Unutma Umut iyi bir şeydir, belki de en iyisi. Ve iyi şeyler asla ölmez. Korktukça tutsak, Umut ettikçe özgürsün. Tüm dünya vazgeç dediğinde Umut fısıldar...
Bir kez daha dene.
Okuması hem keyif anlamında hem de dil anlamında beni çok zorladı.Kitap anlaşılması zor bir dil ve örneklemler üzerine kurgulu.Anladığım kısımlar genel olarak hepimizin bildiği konular.Tabiki uzun yıllar öncesine göre günümüz şartlarında bu bilgilere sahip olmamız gayet normal bunu da göz önünde bulunduruyorum.Kitaptakileri yapmak Kemal Sunal'ın Dokunmayın Şaban'ıma filmindeki gibi gerçek hayata yansıta bilmek çoğu zaman mümkün olmaya bilir.Dokunmayın Schopenhauer'ime.Çünkü bu durumları etkileyen en önemli faktör olan aile yapısı,yani yetişme koşullarıdır.
Yazar bizi kaybolan gemicileri bulmak için umut dolu yolculuğa çıkan ekibi konu alıyor.İliklerinize kadar soğugu hissedecek,ve empati yapmak istemeyeceksiniz.Soğuk denizlerde geçen macera dolu bir kitap.
Yazımın başlığı aslında kitabımızı anlatıyor.Zaten kitabın kendi başlığı da kitabı özetler nitelikte.Belli bir makama gelmiş Mademe'nin görevden azledilikten sonra düştüğü bunalımı anlatıyor.Bu sürecin gecici olacağını düşünmesi ve beklenti içerisine girmesi ,beklentisinin gerçekleşmemesi sonucunda bu durumla başa çıkamaması ve sonunu kendi belirlemesi.