"Dua bir restoranda sipariş vermece değildir. Bir ürün için siparişte bulunmaca da değildir. Bir sipariş verdiğinizde, ücretini öder ve istediğiniz ürünü alırsınız.
...
Dua ettiğimizde ise hiçbir ödemede bulunmayız. Hiçbir şey ödeyemeyiz. Hiçbir şey ödemediyseniz, o zaman bir beklenti içerisinde olmazsınız, önünüze gelenlerle ilgili şikayet etme hakkınız da olamaz."
"Rabbimiz buyuruyor; (Rahman suresi 55:29). Her gün size ihsanda bulunmaktadır. Dolayısıyla biri duasından ötürü perişan, üzgün yahut kötü bir ruh halindeyse, belli ki Allah' ın onun için sürekli yapmakta olduğu ihsanların farkında değil"