Jane Austen'in bu romanı en romantik roman olarak seçilmiş. Aşk romanı olsada arka planda olan dönem, kadınların olduğu durum, evliliğe bakış açısı gözler önüne seriliyor. Kitap akıcı, sade dille çok iyi bir şekilde anlatılmış. Okurken merak uyandırıyor daha fazlasını okumak istiyorsun.
Geç kavuşulan bir aşkta var ortada. Neden geç kavuşuldu? Araya Elizabeth'in ön yargısı, nefreti Darcy'nin gururu mu girdi? Kitapta Elizabeth'in Darcy'e duyduğu nefretin nasıl aşka dönüştüğüne şahit oluyoruz. Bay Bennet'in 5 kız çocuğu var. (Tabiki kitap boyunca hepsinden bol bol söz ediliyor.) Böyle olduğu içinde oturduğu ev bile ipotekli. Bayan Bennet bu durumdan dolayı kızlarının para için bir evlilik yapmasından yana. Burada aslında dönemin nasıl olduğu apaçık ortaya seriliyor. Çevrenin, olduğun statünün ne kadar etkisi olduğunu görebiliyorsun. Eser burda yazdığımdan çok fazlası. Herkesin rahatlıkla okuyabileceği bir eser.
İyi okumalar.