Okurumu her konuda önceden uyarıyorum ve diyorum ki : Sakın Lopuhov'un bu iç konuşmasından,yazarın Vera Pavlovna'yla Lopuhov arasındaki ilişkilerin gelişmesine gizemli bir serzenişte bulunduğu gibi bir anlam çıkarma! Vera Pavlovna'nın hayatı şık giyinmek ve sosyetede parlamak imkanlarından yoksun olmayacağı gibi,Lopuhov'la ilişkisi de gönül borcu denen zararlı duygu'yla yozlaşmayacak. Her sözcüğün ardında gerilmiş bir yay gizleyen yazarlardan değilim ben ,insanlar ne düşünmüşler,ne yapmışlar ben yalnızca bunu anlatıyorum. Bir davranış,bir konuşma,bir monolog, eğer bir kişiliğin ya da bir durumun daha iyi açıklanabilmesi için gerekliyse, romanımın sonraki gelişmeleri üzerinde hiçbir etkileri olmasa bile ,sırf bu yüzden onlara yer veriyorum.