- “Hiç âşık oldun mu Firdevs ?”
“Hayır Vafeya, hiç âşık olmadım.”
- “Bakışlarında âşık olduğunu söyleyen bir şey var.”
“İnsanın bakışlarında aşkı ele veren ne olabilir ki ?
Bilmiyorum. Ama ben aşksız yaşıyorum.”
- “O halde yaşamın bir yalan; ya da hiç yaşamıyorsun.”
Yaşamı cesur yaşamak gerek. Yaşamı doyarak yaşamak gerek. Yaşamı insafsızca yaşamak gerek. Yaşam sert. Yaşamı sert yaşamak gerek. Aşırı duyarlıkları, garip aile bağlarını zamanında yenmek gerekiyor. Kendi kendine cesur olan insan, neden ölümünü cesur ve istekle ölmesin? İstekle yaşayan insan neden istekle ölmesin?