''Eşit olmadığımızı, olamayacağımızı çok iyi biliyorum, ancak saygı görmek adına alt tabaka insanlarından kendini uzak tutmak gerektiğine inanan kişi, yenilgiden korktuğu için düşmandan saklanan bir korkak kadar eleştiriyi hak eder.''
''Yenilgi, bağımsızlığın yitirilmesi ya da istenmeyen başka bir sonuç anlamına geldiği sürece, yenilgiye karşı alınacak önlemlerin ciddi olması gerekiyordu. Somut gerçekler göz ardı edilemezdi.Felsefede, dinde, ahlakta ya da politikada iki kere iki beş edebilirdi, ama iş bir top ya da uçağın yapımına geldi mi, iki kere iki dört etmek zorundaydı. güçsüz ülkeler eninde sonunda fethedilmeye mahkumdu, güçlü olmak için verilen savaşta ise hayallere yer yoktu. Dahası güçlü olmak için geçmişten dersler çıkarmak, bunun içinde geçmişte olup bitenleri iyi bilmek gerekiyordu. hiç kuşkusuz gazeteler ve tarih kitapları her zaman yanlı ve yanıltıcıydı...''