Acı labirentindeyiz ve bu YALNIZ olduğumuz anlamına geliyor. Acı diğerlerini korkutur, biz korku salıyoruz. İnsanlar uzaklaşıyor, anlamıyorlar, üstesinden gelmeni, önceki haline dönmeni bekliyorlar. Daha iyi hissetmen için ne diyeceklerini, ne yapacaklarını bilmiyorlar ve sonunda senden uzaklaşıyorlar. Sonunda labirentimizde YALNIZ kalıyoruz...
Daha önce gerçekten kitabı yaşadım dediğim olmuştu.Tek kelime söyleyebilirim 'yanılmışım' Daha ilk sayfasından itibaren öncesinde yanıldığımı anladım. Her kelimesinde tek tek içe işleyen bir kitap bir yaşanmışlık.Öğrenilmesi, öğretilmesi ve ders alınması gereken çok şey içeriyor. Ve Evet! tüm insanlığa okutulması gerekiyor. Söylenecek çok şeyim vardı ama inanın toparlayamadım. Üzgünüm...
Her ne kadar okuduysam da tam olarak okumuş olduğumu sanmıyorum. Bir başka okumak gerekli sanırım Hemingway'i. Bıraktığı tadı tekrar ve sabırsızlıkla bekliyor olacağım.