Daha önce gerçekten kitabı yaşadım dediğim olmuştu.Tek kelime söyleyebilirim 'yanılmışım' Daha ilk sayfasından itibaren öncesinde yanıldığımı anladım. Her kelimesinde tek tek içe işleyen bir kitap bir yaşanmışlık.Öğrenilmesi, öğretilmesi ve ders alınması gereken çok şey içeriyor. Ve Evet! tüm insanlığa okutulması gerekiyor. Söylenecek çok şeyim vardı ama inanın toparlayamadım. Üzgünüm...
Her ne kadar okuduysam da tam olarak okumuş olduğumu sanmıyorum. Bir başka okumak gerekli sanırım Hemingway'i. Bıraktığı tadı tekrar ve sabırsızlıkla bekliyor olacağım.
Anı yaşamak, tutkulu olduğun şeyi yapmak sanırım farkında olmamız gereken şey bu..Sadece başkaları için, hatta anne babamızda dahil hayatımızdaki çoğu kişiler için ertelediğimiz en temel noktalardan birisidir. Korkmak ve hayatımızı başkalarının yönlendirmesine izin vermek Neil gibi Todd, Meeks, Pitts gibi. Hayat başkalarının ne dediğini, ne düşündüğünü umursamak için çok kısa. Elimizde tuttuğumuz değerli bir taş misali,yol gösteren, size bir şeyler aşılayan tıpkı Bay Keating gibi bunun farkına varmamızı sağlayan öğretmenlere ihtiyacımız var.
Böyle öğretmenlere rastlamak büyük şanstır, bulup kaybetmemek dileğiyle...