bibliyo.filiz.m

bibliyo.filiz.m

, bir kitap okudu
8/10
·76 syf.·
Beğendi
·
3 saatte okudu
·
2025 40. kitabı
Cengiz Aytmatov
7.7/10 · 44,6bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
"Hem konuşmaya ne gerek vardı? İnsan her şeyi anlatamaz, zaten kelimeler de her şeyi anlatmaya yetmez…"
Puan vermedi·64 syf.··
Beğendi
·
2025 38. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 16 Temmuz 2025 11:49
''… İyi geceler. Ben prensi olmayan bir Külkedisi’yim. Tokyo’nun neresinde olduğumu biliyor musunuz? Beni bir daha görmeyeceksiniz.” Ergen bir geç kızın zihninde yaşama dair gezintiye çıkarıyor sizi eser. Büyüme sancılarını görüyoruz satırlarda. Kendi benliği ve toplumsal normlar arasındaki mücadele güzel aktarılmış. Sorgulayan, düşünen bir ergen zihnini görmek de güzeldi. Kitap kısa öykü olarak geçiyor ama isimsiz kahramanın sabah uyanışından gece uyumasına kadar olan süreçte maddi ve manevi yaşamına eşlik ettiğimiz bir gününü anlatıyor. Monologlar oldukça yer kaplıyor. Kahramanın yalnızlık hissi hüzünlendirdi beni diğer taraftan kitaplara olan ilgi ve sevgisi de çok hoşuma gitti. Daha önce yazarın " İnsanlığımı Yitirirken" adlı eserini okumuştum. Bu ona göre oldukça sade. Eser zamanın ötesine uzanan güncelliği ile oldukça beğeni almış. Yani okumasam da bir şey kaybetmezmişim ama eserin okurken kendi ergenliğime doğru bir yolculuğa çıkıp bittiğinde şimdiki oluşuma dair değerlendirme yaptırmış olması kıymetliydi. Keyifli ve oldukça sade anlatımıyla kısa soluklu bir okuma serüveni isteyenlere ve ergen zihnini anlamaya dair ilgisi olanlara tavsiyemdir.
Öğrenci KızOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202213,6bin okunma
"Kitap okuma denilen şey benden koparılıp alınırsa hiçbir hayat deneyimi olmayan ben ağlanacak halde olurdum galiba."
Sayfa 17·Kitabı okudu