“Kendi kalbine bakmayanın yaşamı bulanıktır; kendi yüreğine bakabilme cesareti gösterenler gönlünün muradını keşfedenlerdir.Dışarıya bakan rüya görür, hayal dünyasında kaybolur; içeriye bakan uyanır, kendini keşfeder.”
…
Ülkendeki kuşlardan ne haber vardır
Mezarlardan bile yükselen bir bahar vardır
Aşk celladından ne çıkar madem ki yar vardır
Yoktan da vardan da ötede bir Var vardır
Hep suç bende değil beni yakıp yıkan bir nazar vardır
O şarkıya özenip söylenecek mısralar vardır
Sakın kader deme kaderin üstünde bir kader vardır
Ne yapsalar boş göklerden gelen bir karar vardır
Gün batsa ne olur geceyi onaran bir mimar vardır
Yanmışsam külümden yapılan bir hisar vardır
Yenilgi yenilgi büyüyen bir zafer vardır
Sırların sırrına ermek için sende anahtar vardır
Göğsünde sürgününü geri çağıran bir damar vardır
Senden ümit kesmem kalbinde merhamet adlı bir çınar vardır
Sevgili
En sevgili
Ey sevgili
…
İyi ki bilmiyor kalabalıklar
Yağmura bakmayı cam arkasından
İnsandan insana şükürki fark var
Birine cennetse birine zindan
İyi ki bilmiyor kalabalıklar
…
“Nereye bakarsam bakayım
Sen uzaklaşıyorsun.”
On dört yıldır unutuyorum
On dört yıldır sürüyor incinme.
Saat pişmanlıkta durdu
Bir boğuk su topuklarda arzu.
Mil çekilmiş harfler
Kalabalık cümleler kuruyor.
Odalar odalar odalar
Birbirine giriyor birbirinden çıkıyor
Sonra sokaklarda dik kafalı bir yalnızlık
Dönüp yine odalarda kederleniyor.
İnsan yoruluyor sevgilim
Yaralı bir zamanla kendini sevmekten.
Mum ve pervane. Heves ve hayıf.
Bir gün evler de bitiyor.
Senin kâküllerin, benim harflerim
O da bir çınlama geçti neyleyim.*
Bir sarı zaman Hayal Hanım
Nereye bakarsa orada kalıyor.
Sonsuzluk kemiklerde ıslık çalıyor
İki çocuk başlıyor birbirini sevmeye."