Nedeni değişse de ömür boyu bir şeylerden korkup durdum. Hatta bazen nedenini bilmesem de bir şeylerden korkardım.Şimdi düşünüyorum da,hayat bana hiç güvenli bir ortamda yaşama fırsatı vermedi.İnsanın kaderi değişmiyor.
İnsan hangi yola çıkıyorsa çıksın,başlangıç noktası kendisi olmalıdır. İnsanın kendi içinden başlamayan herhangi bir girişim ve değişim çabası başarısızlıkla sonuçlanacaktır.
Bir birey olarak özüne saygı duyulan ortam sadece gelişim odaklı sevgi kültüründe bulunur.Ancak orda bir sohbet,bir mentorluk ilişkisi kurulabilir.Mentorluk alt-üst ilişkisi değildir.Sohbet etmek karşındakini sorgulamal ya da nasihat edip yönlendirmek değildir