Varlıklı insanlardan oluşan bir ulus, gerçekleşmesi imkansız bir siyasi rüyadır. Bir ulus mutlaka üreten insanlardan ve tüketen insanlardan oluşur. Peki ama eken, diken, sulayan ve hasat yapan kişiler nasıl oluyor da tam da en az yiyenler oluyor?
“Emin ol, dünyada hiçbir şeyden zevk almıyorum.Bütün bu tatsız günler içinde yalnız seni arıyorum.Bir müddet de böylesine tahammül edeyim.Bu bir türlü düzelmeyen bedbin hava, biliyorum, seni artık bıktırdı.Ama ne yapayım. Değişemiyorum.”