“Böyle bir geceyi bütün varlığımızla içemeyişimizin sebebi kafamızı birçok saçma şeylerin doldurmuş olmasıdır.On bin yirmi bin sene evvelki insanlar gibi olabilsek,tabiatı onların gözüyle görsek muhakkak ki şimdi burada böyle sükunetle oturamazdık.Onlar güneşi,ayı, falanca büyük tepeyi veya filan bulutu ve yıldırımı babaların hayrına mu Allah yaptılar? Onlar tabiatta saklı duran ruhu bizden iyi anlamışlardır.Halbuki bizim bunu yapmamıza imkan yok.Minimini kafalarımızı ukalaca kitaplar, birbirinden çürük bilgiler, neticesi olmayan hesaplar ve Allah kahretsin, karmakarışık menfaat düşünceleri dolduruyor...Söyle, hangi ilim, şiir, hangi aşk, hangi devlet bu manzaradan daha güzel, daha muhteşemdir? Buna rağmen burnumuzu kaldırmadan bozuk kaldırımlarda yürüyüp gitmekte devam ediyoruz.Dünyadaki insanların acaba kaç binde biri şu anda başını aya çevirmiştir?”