Fatma

Fatma
İnsta: ftmkya
Şeytanlar kirlenmezdi, onlar zaten kirli doğardı.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"İlk ağlayan insandı Beatrix, cennetten çıkarılmıştı. İlk unutan da yine ilk insan oldu cenneti unuttu, sevgili kızım."
3 Haziran Pazartesi sabahı, yani 60 yıl önce bugün Vera erkenden uyanır, ama yataktan çıkmaz, sessizliği bozmak istemez... Nazım'ı izler bir süre... Saat 7:30'a doğru Nazım Hikmet kalkar. Her zamanki gibi koşarak kapıyı açacak, posta kutusundan mektupları, gazeteleri alacaktır. Sonra divana uzanacak, onları yutarcasına okuyacaktır. Yanında Vera, aklında memleket vardır... Nazım hızlıca iner aşağı. Kapının zincirini çıkaramaz bir türlü, aralıktan sağ elini uzatır, gelen mektupları ve o günün gazetelerini çekip alır. Yavaşça döner, fakat birden dizleri çözülür, yürüyemez. Can havliyle elini cebine atar, kalp hapını yanına almamıştır. Karısını, Verasını çağırmak ister, ama sesi çıkmaz. Gücü kalmamıştır, kendiliğinden kapanan kapıya dayalı, askılığın oraya yığılıverir. Vera Nazım'ın bu kez geciktiğini farkedip aşağı indiğinde gördüğü tablo şudur “Oturuk, bacakları uzanık, kolları iki yanına düşük, gazete ve mektuplar önüne saçık, mavi gözleri yarı açık…” Nazım Vera'ya ölümüne yakın şunları demişti: "Öldükten sonra yarım saat için uyanmak isterdim, bana bunca acı çektiren yüreğimi görmek, bir de senin ağlayışını işitmek için..." Ruhu şad olsun Seni hep yaşatacağız Mavi Gözlü Dev... Bu fotoğraf Vera'nın Nazım'a son bakışı oldu...
Puan vermedi·60 syf.··
2022 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2022 02:18
Kitap ismindende anlaşılacağı üzere bir sel felaketini anlatıyor. Sel esnasında bir ailenin yaşadığı dramı anlatıyor. Bu kitabı ülkemizde yaşanan deprem felaketinden önce okumuştum yine çok beğenmiştim bana çok fazla şey katmıştı. Ama depremden sonra tekrar okumak istedim oradaki insanların deprem esnasında neler yaşayabileceğini, düşünebileceğini, hissedebileceğini daha net gördüm kitapta. Depreme çok üzüldük, öfkelendik belki de ama ben bu kitabı okuduktan sonra o depremdeki insanların acılarını daha iyi anladığımı fark ettim. Kitap gerçekten çok etkileyiciydi. Tavsiye ederim.
SelEmile Zola · Fabula Kitap · 2015705 okunma
Çok hoşuma gitti. Bu mektup görünümlü şey normalde menü. Keşke her kafede bu tarz şeyler olsa. Hem eskiyi anımsatan hem edebiyatı sevdiren. 😊