Şiddet, güç karşısında acizliğin bir "çıktısıdır" çünkü. Güç karşısında aciz hissediyorsan şiddete başvurursun. Bunu devlet yapıyorsa devlet de aciz demektir. Yani sen bir olaya karşı şiddet kullanarak müdahale ediyorsan bu "durumu yönetemediğin için"dir, elinden başka şey gelmediğindendir. Bu şiddete karşı kendini savunmaya "şiddet" diyemeyiz artık.