Kendi içimizdeki düşmanı aramak yerine farklı görünen, farklı davranan insanlarda "dışarıdaki" düşmanı arıyoruz. Bu farklı insanlar sonra "kötü düşman"a dönüşüyor; Nietzsche'nin (1980) yazdığı gibi "Onlar 'kötüleşiyorlar, hem
de suçlunun, sureti ve zıttı olarak içinden bir de 'iyi' tasavvuru -kendisini!- çıkarttığı bir temel kavram olarak."
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Narsisizm, uyum sağlamış kişi rolünü ne kadar iyi oynadığımıza, ne kadar "doğru" davrandığımıza yönelik
bir özseverlik biçiminde, sevilmeyi mümkün kılıyor.
"Kendimize itiraf
etmediğimiz bir iktidar mücadelesi doğuyor. Çünkü itiraf
etsek, çok gerilerde kalmış kendi acımızı hatırlayacağız,
onunla yüzleşmek zorunluluğu duyacağız."
"Eğer bir çocuk içindeki acıya ulaşmanın yolunu bulamıyorsa ve bunun için ona yardım edilemiyorsa canlılığı dumura uğrar, o zaman iç yaşamını dışa, maddesel olana
kaydırır."
Kocasından neden boşandığını kimseye söylememekte direndi. Bu soruya tek yanıtı, "Konuşabileceğimiz hiçbir şey yokmuş"tu ki sanırım temelde doğruydu.