Biliyor musun, pek aptal oldum, hep yapayalnız, bütün gün böyle beş aşağı beş yukarı dolaşıp duruyorum; durmadan düşünüyorum, kafamın içi karmakarışık, dayanmak mümkün değil.
Âh u feryâd eyleyip halka duyurmak iş değil
Âteş-î aşkı yürekde setr ü ihfâdır hüner
—————
Ah edip feryat edip, ağlayıp sızlayıp,insanlara duyurmak iş değildir,aşkın ateşini yürekte gizlemektir hüner.
nasıl da almış aklımı,
sürmüş,filiz vermiş içimde sevdan,
dost,düşman söz eder kendi kavlince,
kınanmak,yiğit başına.
bu,ne ayıp,ne de yasak,
öylece bir gerçek,kendi halinde,
belki, yaşamama sebep…