Funda bora

Funda bora
@funda_bora
~~~Mesajları Okumuyorum... ~~~Sadece Kitapları... Funda Bora
İstanbul üniversitesinde öğrenci olduğum sıralar... Okul duvarında bir ilan gördüm ; " Avrupa'ya talebe yollanacaktır... " Allah Allah, dedim... Ülke yıkık dökük, her yer virane, Lozan yeni imzalanmış, bu durumda Avrupa 'ya talebe... Lüks gelen bir şey... Ama bir şansımı denemek istedim... 150 kişi içinden 11 kişi seçilmişiz... Benim ismimin yanına Atatürk, " Berlin Üniversite'sine gitsin... " diye yazmış... Vakit geldi, Sirkeci Garındayım ; ama kafam çok karışık... Gitsem mi, kalsam mı ? Beni orada unuturlar mı ? Para yollarlar mı ? Tam gitmemeye karar verdiğim,geri döndüğüm sırada bir posta müvezzi ismimi çağırdı... " Mahmut Sadi ! Mahmut Sadi ! bir telgrafın var... " " Benim " dedim...Telgrafı açtım, aynen şunlar yazıyordu ; "Sizleri bir kıvılcım olarak yolluyorum, alev olarak dönmelisiniz..." imza... Mustafa Kemal Okuyunca düşündüklerimden olağanüstü utandım... " Şimdi gel de gitme,git de çalışma,dön de bu ülke için canını verme..." dedim... Düşünün 1923'te onca işin arasında 11 öğrencinin nerede, ne zaman, ne hissettiğini sezebilen ona göre telgraf çeken bir liderin önderliğinde bu ülke için can verilmez mi ? Çok başarılı oldum, ülkeme alev olarak döndüm... Önce İstanbul Üniversitesi Genel ve Beşeri Fizyoloji Enstitüsünü kurdum... Kürsü başkanı oldum... Daha sonra ülkemin başbakanlığını yaptım... Ben kim miyim ? Ben sadece iki satırlık bir telgrafın yarattığı bir bilim adamıyım... 🍁 Ord. Prof. Dr. Sadi Irmak 🍁
Eğitim
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Orhan Gazi Bursa'yı fethettikten sonra Uludağ'ın eteklerindeki fırıncıları denetler... Fırının birinde ekmeklerin üzerindeki üç çizgi dikkatini çeker... Fırıncıya ekmeklerin üzerinde neden üç çizgi olduğunu sorar... Fırıncı ; " Biz Hristiyanız... Yediğimiz ekmek tanrı, oğul ve kutsal ruhu hatırlatsın diye ekmeklerin üzerine üç çizgi çekeriz... " der. Orhan Gazi bu durumdan çok etkilenir ve bir ferman yayınlayarak " Bundan sonra bütün Müslüman fırıncılar Allah'tan başka ilah olmadığını işaret etmek için ekmeğin üzerine bir çizgi çeke... " Buyurur...
Tarih
" Burası dünya...Ne çok kıymetlendirdik...Oysa bir tarla idi, ekip biçip gidecektik... "
Edebiyat
Ve elime bir kitap alıyorum...Kitaptaki bir karakterin, bir an da kendi hayatından bir bölüm anlatışında sanki o an ben sadece kendi hayatımı okuyormuşum gibi okuyorum...Böyle hissettiğim kitaplardan oldum olası hiç kopamadım...Bu bağlılığı atamıyor insan...Anlatamıyor...Belkide bağlandığımız herşeye bu sebeple bağlıyızdır...Yani belkide her bağlandığımız şeyde kendimizi yada kendimize ait birşeyleri buluyoruzdur...Belkide sadece budur bağlılıklarımızın tek sebebi... 🍁Funda Bora🍁
Edebiyat
Seni sadece benim baş ucu lambam sanıyordum... Oysa sen sokak lambasıydın kime yandığın bile belli değil... 🍁Funda Bora🍁
Edebiyat