Sen benim sarhoşluğumsun
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
üstüm başım çamur içinde
yanıp sönen ışığına düşe kalka giderim.
Nazım Hikmet Ran
Unutulmuş bir acıyım ben suçu pek kesinleşmemiş
Bir sanığın bu yüzden.Ve bilmem neden
Sırası gelmiş bir sanığın -o kadar bekledim ki
Beni dinler misiniz...Ne iyi...demek istediğim
Sanırım çok önemli...Beni...pek öyle değil
Değil de...demek istiyorum ki...evet
Sıram geldi...geçecek...Eğer isterseniz-
Bıçağımın altında yolumu kesen
Büyüyen yayılan dolduran dört bir yanımı
Ve bölen benliğimi ayıran beni kendimden
Bıktım içleri dopdolu
Yaşayan çizgilerden...