gamzeli

gamzeli
@gamzesen
Lâ tahzen! (Üzülme!) Rahman: (c.c), “Ben kırık kalplerdeyim” buyurmadı mı? O halde ne diye üzülürsün ey can? Gündüz gibi ışıyıp durmak istiyorsan; Gece gibi kapkaranlık nefsini yak !..
Endüstri Mühendisi
Lisans
ANKARA
22 Eylül
83 okur puanı
Nisan 2017 tarihinde katıldı
Ya Muhammed! Ben hiç kimseyi azdırmaya, delalete düşürmeye kadir değilim. Ancak vesvese vererek kötü bir şeyi güzel gösterebilirim. Eğer delalete düşürmeye imkanım olsaydı, dünyada Allah'a ve Peygamberlerine inanan hiç bir insan bırakmaz, hepsini delalete ve küfre sürüklerdim. Nasıl ki, sen de, hidayete kadir değilsin. Zîra sen ancak Allah'ın Resulüsün ve tebliğe memursun. Şayet hidayet elinde olsaydı yeryüzünde tek kafir bırakmazdın. Sen, Allah'ın mü'min kulları için bir hüccetsin. Ben de kendisi için ezelde şekavet yazılan kimselere bir sebebim. Hidayet de, delalet de ancak Allah'tandır.
Sayfa 40·Kitabı okudu
Din
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ben o belli vakte kadar sağ kaldıkça, onların kan damarlarında dolaşır, vesvese veririm. Beni yaratan Allah'a yemin ederim, ki, onların alim ve cahillerini, abid ve tacirlerini velhasıl hepsini azdırırım. Yalnız Allah'ın salih kulları müstesna. İşte onları azdıramam...Rasülüllah (sav) Efendimiz:- Sana göre bu salih kullar kimlerdir. Ya Lain? diye sorunca İblîs;- O salih kul ki mal ve parayı sevmez, medhedilmekten hoşlanmaz, hemen onu bırakır, kaçarım. Bir kimse ki malı, parayı ve övülmeyi sever, kalbi dünya arzularına bağlıdır. İşte o benim en itaatkar dostumdur.Sonra benim yetmişbin tane çocuğum vardır. Onların her birini bir yere tayin etmişimdir. Her çocuğumun da yetmişbin tane şeytanı vardır.Onların bir kısmım ülemaya, bir kısmım meşayiha, bir kısmını ihtiyar kadınlara musallat ettim. Bir kısmını gençlere ve çocuklara gönderdim... Gençlerle aramız gayet iyidir. Çocuklarla da bizimkiler, istedikleri gibi oynarlar. Bir kısmını da âbid ve zahidlere yolladım. Her taraflarından hücum ederler. Öyle bir hale gelirler ki, başlarlar, çeşitli sebeplerden herhangi birine sövmeye. İşte böylece ihlasları gider. Yaptıkları ibadetleri ihlassız olur. Fakat bu durumlarının farkında olamazlar...
Sayfa 38·Kitabı okudu
Din
Libâs-ı Aşk
"Aşk, akıl için bir sırrı kadim; Maşuk, aşık için bir ismi azim... Sekerat girdabındaki bir derviş gibi; Aşık, maşukun adını tespih eder de eder Ama ne içinde erir ne sonuna erer Ne onu geçer ne ondan geçer... Halkın gözünde değersiz bir derbeder, Akılsız bir meczuptur o Halbuki uçsuz bucaksız, Dipsiz kenarsız, Hadsiz hudutsuz bir alemde Mahpustur, mahkumdur, mahçuptur o; Kimse bilmez bilemez... Aşk, bir kemend-i esaret gibi görünür sana ama Aslında o madde-i manaya, Cesedi ruha, Aklı kalbe, Görüneni görünmeyene bağlayan bir mirac-ı hürriyettir... Bir yanın zelil olsa da Bir yanın azizdir. Bir yandan yaksa da aşk Bir yandan serindir. Tıpkı bir afyon-u manevi gibi İçine girmekle kalmaz iliklerine siner, Sonrası bir mevtanın sekerat hissizliği sanki Artık donsan da yansan da fark yok gibi... Hasılı kelam, aşk İlahtan insana lütfedilmiş bir haldir, Bunun üzerine söylenecek her söz Ne idüğü belirsiz bir kıyl u kâldir."
Din
Aradığın şey o kitaplarda değil, aradığın şeyi okuyarak bulamazsın. Sende eksik olan şeyi gözlerinle tamamlayamazsın. Aradığın şeyi dünya’da arayacaksın, aradığın şeyi yüreğinle bulacaksın. Dünya’da ki tüm kitaplar, tüm hesaplar, akıl oyunları, sayfalarca laflar, sevginin yerini tutmaz. Okuyarak öğreneceksin ama severek anlayacaksın. Şemsi Tebrizi🍀
Şiir
Güzel gören güzel düşünür Güzel düşünen hayatından lezzet alır. Bediüzzaman Said Nursi🌿🌿
Şiir