Kabil Habil'i öldürdüğünden beri şehir huzura hasret. Dökülen ilk kan, üzerine bir lanet gibi çökmüş. Kimilerine göre kıyamete kadar da böyle gidecekmiş. Kasyon'da taşlar halen kan kokuyor. Zulmün izi hiç silinmiyor.
Türk töresine göre toprak kanla sulananda vatan olmuştu. Peki kâfi miydi?
Savaşın şehirleri nasıl yok ettiğini, insan emeğinin en güzel eserlerini nasıl viraneye çevirdiğini ve ne medeniyetleri yeryüzünden sildiğini henüz bilmiyordum. Öğrenmem yakındı.