"Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına, ama unutma ki iyilik etmek isteyenlerde çıkacak. Kimi insanın yüreği karanlık, kimininki aydınlıktır. Geceyle gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşnüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama!Kendini koru kızım, insanlara karşı kendini koru!
"Suomi"
Finlandiya'nın bir bataklık ülkesiyken nasıl beyaz zambakkar ülkesine dönüştüğünü anlatan bir kitap.Ciddi anlamda ders kitabı niteliğinde.Bu yüzden de Atatürk'ün tavsiye ettiği kitap özelliğini taşıyor.Yazarı Rus olan bu kitap Bulgar aydınlarına ithaf edilmiş ve kısa sürede Türk aydınlarında dikkatini çekmiştir. Bir zamanlar İsveç yönetiminde olup her türlü hak ve imkandan yoksun olarak yaşam süren Fin halkı, Rusya ve İsveç arasında yaşanan bir savaş sonrasında Rus liderin bir seçim yapmalarını isteyip halkın Rus yönetimine girmeleri ile köklü değişim sürecini anlatıyor. Din eğitiminden okullarda verilmesi gereken eğitimlere, sağlık konusundaki eksikliklere, yönetimdeki yolsuzluklara değinip çözüm yolları arayıp bulunan ve bu düşünceleri özverili bir şekilde yaymaya uygulamaya çalışan gönüllü aydınların çalışmaları ile Finlandiya'nın bugünün dünyasında gelişmiş ülkeler arasında gösterilme nedenlerini kitabı okuyunca net olarak görebiliriz.Tabiki herşey öncelikle kitaptaki iyi ruhunda söylediği gibi içmizdeki ateşi yakmakla ve ışığımızı görmekle mümkün.Kötü ruh hep yanımızda ve biz istedikçe umut ettikçe ateşi söndürmeye çalışcaktır ama her seferinde bu ateş artarak yanıp dahada güçlenecektir.