GBade

GBade
“Onun varolmadığı yer ve zamanlarda bulunmaktan nefret ederim. Yine de ben hep giderim ve o, peşimden gelemez.”
6/10
·336 syf.·
2020 11. kitabı
Uzunca bir süre merak ettiğim ama bitirdiğim zaman beni hayal kırıklığına uğratan bir kitap oldu. 1-2 yıl önce konusunu okuduğumda hemen almak istemiş ve okuma listeme eklemiştim. En son ki kitap alışverişimde serinin iki kitabını da aldım ve heyecanla okumaya başladım. Bir kez daha anladım ki lise de geçen veya 16-17 yaşındaki kahramanları içeren romanların çoğu beni tatmin etmiyor. Konu olarak o kadar özgün ve yaratıcıyken anlatım olarak nasıl bu kadar basit ve yavan kalmış anlamadım. Belki de uzunca zamandır yoğun betimlemelerin ve ruh hallerinin olduğu kitapları daha çok okuduğum için bu çok basit kaldı. Bu durumun olumlu bir yanı da var tabii;okumayı oldukça kolaylaştırıyor. Kitabı elime aldım ve bir an da bitti,anlamadım bile. Bu yüzden çerezlik dediğimiz tarzda kitap okumak isteyenler için birebir olacaktır. Ayrıca kahramanımız her gün başka birinin bedenin de uyandığı için her bölümde yeni bir karakter,onun ailesi,yaşamı,kişiliği,yaşadığı hayat,arkadaşları,aşkı vs farklı biriyle tanışıyoruz ve bunu yapmak oldukça zor olsa gerek. Bu kısım için yazarı tebrik edebilirim. Ama onun dışında karakterin hemen şıp diye hemen aşık olması ve her bölümde ben yeni karakterlere odaklanmaya çalışırken kızı düşünmesi beni sıktı diyebilirim. Bu tarz romantizm ağırlıklı kitapları pek sevmiyorum ne yazık ki.Bir şeyler eksik gibiydi hep bilemiyorum. Tam istediğim şeyi alamadım diyebilirim. Zaten sonu da ikinci kitaba davet bırakacak şekilde bitti. Artık umutlarım ikinci kitapta.
Her GünDavid Levithan · Pegasus Yayınları · 20152,179 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
8/10
·592 syf.·
2020 9. kitabı
Çok değişik bir hikaye okudum. Sanki masal gibiydi. Birbirinden çok farklı iki mistik yaratığı aynı macerada bir araya getirmek ve aralarında bir bağ,arkadaşlık ve sevgi kurabilmek oldukça yaratıcı bir fikir olmuş. Öyle hakkında çok yorum okuduğum ve arka kapak yazısına bakarak aldığım bir kitap değildi açıkcası. Sadece adını gördüm ve oldukça değişik ve özgün bir şeyler barındıracağını düşündüm ve öyle de oldu. Her ne kadar "cin" kavramı ve varlığı hakında bir şeyler bilsem de "golem" kavramı yabancıydı benim için. Tamamen bu kitapta öğrendim ne olduğunu. Ve ilk başta iki varlıkta gözüme korkutucu görünse de Ahmet ve Havva karakterlerinr büründükleri an sevmeye başladım. Gözüme bir sevimli geldiler;Havva'nın sürekli kendine hata yapması gerektiğini hatırlatması ve Ahmet'in bir dakika yerinde duramayışı... Kitap akıp giderken farkında olmadam karakterlere ısınıyorsunuz. Sadece bu iki karakterin buluşmasını çok uzatmış gibi geldi bana yazar. Arkadaşlıklarına dair kısımları daha çok okumak isterdim ben. Bunun dışında yazarın Yahudilik ve İslam dinindeki varlıklar dışında İbni Malik'in başına gelen olayı ve diğer dinlerden de bir şeyler katması oldukça hoşuma gitti. Farklı dinlerin inanç ve ibadetlerini bir arada vermek kitaba ayrı bir hava katmış bence. Sonu tam istediğim gibi bitmedi diyebilirim. Sanki bir şeyler eksikti veya sözlenecek bir kaç şey daha varmış gibiydi ama bütünüyle bakıldığında oldukça güzel,özgün ve akıcı bir kitaptı.
Golem ve CinHelene Wecker · Panama Yayıncılık · 2019464 okunma
Çok fazla tanıdığı vardı ama gerçek dostu epey azdı.
Sayfa 45