Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

gbb bahar

gbb bahar
@gbbbahar
Rahmet merhamet incelik lazım ruhumuza Kitaplarımı artık cizmeden okuyorum, zira burası not defterimiz artik:)
Ölümle aramızda bir engel yok
Aziz Mahmud Hüdayi Hazretleri bir gün talebeleriyle beraber sandala binmiş boğazın bir yakasından diğerine geçiyorlarmis. o sırada talebelerden biri Efendim demiş şu anda ölümle aramızda şu görmüş olduğunuz tahta kayıktan başka bir şey yok değil mi? Aziz Mahmud Hüdayi Hazretleri talebesine gülümsemiş ve şöyle demiş: Karada o da yok evladım,karada o da yok..." Yani ölümle aramızda bir engel yok. Eskilerin dediği gibi insanı ölümden ancak eceli korur
Sayfa 72
Reklam
Bu ayeti kerimeden hareketle, ibret vesilesi olacak bir diğer husus da müminler havadaki dağınık bulutlar gibi durmayıp da iman rüzgarıyla bir araya gelip yoğunlaşırsa o zaman bir yağış ve yeniden diriliş olacaktır
Sayfa 156 - Araf 57 açıklamasından
"Onlar dünyaya meylettiler ve onun, ateşin üstünde bir tavan gibi olduğunu düşünmediler" Fahreddin Razi
Sayfa 155 - Araf 51.ayet açıklamasından

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Enam suresi, Fatiha suresinde yer alan alemlerin Rabbi ifadesinin geniş bir şekilde açıklaması mahiyetindedir. Surenin asıl konusu yaratıcının ispatı ve tevhidin delillerini ortaya koymaktır. Yani bir anlamda tevhidin bütün delillerinin bu surede yer aldığını söylemek mümkündür. Yüce Allahın peygamberine verdiği ilk görev tevhid meselesidir. Peygamberimiz de çağrı görevine, insanlara Allahtan başka hiçbir ilah Onun yerine egemen bir varlık olmadığını ve Ondan başka hiçbir şeye tapmamalarini bildirerek başlamış, bu şekilde devam etmiştir
Sayfa 127
Hz Ebubekir bir hutbesinde bu konu ile ilgili olarak " Siz bu ayeti okuyor fakat yanlış tevil ediyorsunuz. Yani iyiliği emredip kötülüğü önleme görevini yapmadan herkes yalnız kendisinden sorumlu anlamı veriyorsunuz. Ben Allah Rasulunun şöyle dedigini işittim. ' İnsanlar kötülüğü görüp de onu önlemeye çalışmaz göz yumarlarsa Allah onlara azabı yaygınlaştırır yaygın bir azap gönderir" buyurmuştur
Sayfa 124 - Maide 105
Reklam
Ayeti kerimede yüce Allah Ehli kitabin son vahye uymasini şart kosmustur. Aynı zamanda indirdiklerine uygun yasayanlari refah ve mutluluğa erdirme vaadinde bulunmuştur. Bunun aksine Allahin emirlerini arkaya atanlarda hırs, cikarcilik ve sömürü zihniyeti hakim olmuş; böylece insan insanın düşmanı olmuş, huzurun yerini zulüm, kavga ve savaşlar almıştır
Sayfa 118 - Maide 66 açıklaması
Buhtunnasr olayında (m.ö 586) beni israil alimleri öldürülmüş Mescidi Aksa tahrip edilmiş tek nüsha olan Tevrat yakılmış ve kimse onu ezberlememisti. Yıllar sonra bu esaretten kurtulduktan sonra Tevrat'ın hatırlarda kalanlarıni toplayıp hevalarina uygun bir Tevrat ortaya çıkardılar
Sayfa 108 - Maide 13 açıklamasında
Rasulullah sav güneşin dogmasından ve batmasından önce namaz kılan kimse asla cehennem ateşine girmeyecektir. Yani sabah ve ikindi namazını kılan bir kimse cehennem ateşi görmeyecektir buyurduğunu işittim Müslim
Sayfa 69 - 2.cilt Bakara suresi 238. ayet
Ayeti kerimedeki İslamdan maksat en son gönderilen 84.ayette geçtiği üzere, önceki ilahi dinlerin esaslarını kabul eden, aynı zamanda dünya va ahiret için gereken esasları bildiren yani hem ibadetlerin hem sosyal hayatın gereken prensiplerini gösteren sosyal ve evrensel ilahi bir din ve ilahi bir hukuk sistemidir. Mahiyeti bozulmuş veya insan ürünü değildir Hristiyanlar dinlerinin icra yerini kilise yaptıkları gibi, İslam, yalnız camide icra edilecek merasim dini de değildir
Sayfa 60 - Ali İmran 84-85
Derler ya hani: "Sözlülükte kız konuşur oğlan dinler. Nişanlılıkta oğlan konuşur kız dinler. Evlilikte ikisi birden konuşur komşular dinler"
Sayfa 56
Reklam
Tecrübe ilimden üstündür" der ibni Sina
Sayfa 56
Aynalar söyleyin bana ben kimim' demiş Necip Fazıl. Yok mudur, sizin köyde fikir sancısı? diye de feryat etmiş
Sayfa 23
Mesih Hz İsa nin bir lakabıdır. İbranice bir kelime olup aslı Meşiah dır. Mübarek anlamına gelmektedir
Sayfa 54
Meryem Allahın kulu demektir. O toplumda erkek ismi olarak kullanılırdı
Sayfa 53
Niyet yoksa ne kıymeti var?
İmam Azam Ebu Hanife hazretlerinin yakın arkadaşı olan büyük alim Süfyani Sevri ile ilgilidir. Sevr öküz demektir. Peki adında neden böyle bir şey var? Süfyani Sevri büyük bir alimdir. Hazret bir gün mescide gidiyor ve içeriye sağ ayağıyla giriyor. Doğrusu da budur zaten. Fakat bunu gaflet içinde yani bir alışkanlıkla yapıyor. O anda kendisine bir hitap geliyor. Ey Sevr buraya bir hayvan da girse bir öküz de girse ya sağ ayağıyla ya sol ayağıyla girecekti. Niyet yoksa ne kıymeti var? Yani sünnete uyma niyeti olmadan şuursuzca alışkanlıkla yaptığın şeyin bir değeri yok. İşte hayvan bütün bu hissiyatlardan dertlerden izdiraplardan uzak. İnsanı farklı kılan da bu zaten; ahlaki bir seçim yapması, dert ve şuur sahibi olması. Fark burada
Sayfa 25
6,6bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.