Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Ey tanrım! Dalga dalga nurunda senin, Göz göz korlaşan öğlen güneşinde, Yara kesildi gözlerim, Bir daha geceyi görmeyecek miyim?
En yalın, en saf fıtrat, ilkel olana en yakın olandır, insanın ruhu ve yaşamı ne kadar incelirse bu ilkel duyarlılık da o kadar körelir.
Reklam
Çağıl çağıl içimde ilahi keder, Dipsiz kuyuları taşırsın; Çektiğim cefa cümle mükafatım, Çektiğim kahır ibadetim sayılsın.
Biberiye dalı; Mitolojide ve klasik edebiyatta aşk, sadakat ve ölüm sembolü bitki
Tabiatın sükunetinde, ormanın derinliklerinde, mehtaplı yaz gecelerinde içimizi kaplayan o müthiş huzur, bu sessiz bakışta, bu muhterem ve vakur yüzde ona çok daha yakın görünüyordu.
Sakinleşmişti, sanki tanıdık figürler, unutulmuş yüzler karanlıktan çıkıyor, eski şarkılar uyanıyordu; uzaklarda, çok uzaklardaydı.
Reklam
Karanlık çökmüş, gökle yer kaynaşıp bir olmuştu. Sanki bir şey peşine düşmüş, insanların dayanamayacağı, dehşet verici bir şey onu yakalayıverecekmiş, cinnetin atları arkasından kovalıyormuş gibi hissetti kendisini.
Dehşetengiz bir yalnızlık kapladı içini, yalnız, yapayalnızdı, kendi kendine konuşmak istedi ama yapamadı, nefes almaya almaya bile cesaret edemedi.
Yorgunluk hissetmiyordu, sadece arasıra, kafaüstü yürüyemediği için canı sıkılıyordu.
(...) acının daha hassas bir zaman ölçüsü vardır, saliseyi bile parçalara ayırır.
Reklam
Dilini boğazından ne kadar uzatırsan uzat, yine de alnındaki ölüm terlerini yalayamazsın.
En güzel suretler, en abartılı sesler toplaşır, eriyip dağılır. Bir tek şey kalır yalnızca: Şekilden şekile giren, ebediyen yaprak yaprak açılıp başkalaşan sonsuz bir güzellik. Ama elbette insan her zaman bu güzelliği tutup müzelere koyamıyor, notaya alıp genç yaşlı herkesi dinlemeye buyur edemiyor veya hepsinin bunlar üstüne çene çalmasını ya da bunlarla mest olmasını sağlayamıyor.
Sayfa 29 - Everest Yayınları
Johann Friedrich Oberlin
Herkes kendi mizacına (zaten başka türlüsü de mümkün değildir) ve büyük resme ilişkin şahsi fikirlerine göre hüküm verir; gel gör ki bu yargıların doğru ve gerçek olması mümkün değildir zira en azından zincirin bizim ötemizde ve dışımızda sadece Tanrı'nın bilebileceği sonsuz sayıda halkası olduğunu göz ardı etmektedirler. Çünkü onları aslına sadık kalarak tasvir etmek imkânsızdır ve çoğu zaman bir tonda, tarif edilemeyen bir bakışta, önceki anlatılabilir eylemlerden daha fazla anlam ifade eden bir şeyler vardır.
Sayfa 73 - Everest Yayınları
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.