Ggokche

"Herkesin içinde fıtrattan gelen bir ben fikri vardır;kimisinde nefis,kimisinde iman ile şekillenir. Nefisle benlik duygusu bir araya gelince yönetme şehveti doğar. Yönetme şehveti bütün şehvetlerden ötedir.Bir bebekten bir krala kadar herkeste görülen yönetmek iç güdüsü iyi kullanılırsa nimet olur ama araya nefis girer de kötü harcanırsa hüsran yaratır. Bu duygu herkesin içinde vardır. Bu yüzden kimisi ailesini, kimisi çevresini, kimisi muhitini, kimisi de devleti yönetmek için çırpınır, çaba harcar.Bir kez bu şehvete yakalananlar zamanla kendilerini vazgeçilmez hissedip yönetmek uğruna her türlü yolu mübah göreceklerdir."
Reklam
Siz hep dersiniz ya hünkarım,cihanda hangi fidan vardır ki yetişip saye salsın da akibet hazana ermesin; felekte hangi saadet yıldızıdır ki kemalin zirvesine erdikten sonra zevalin deryasında batmasın?

Ggokche

, bir kitap okudu
Puan vermedi·626 syf.·
Beğendi
·
26 günde okudu
·
2019 3. kitabı
Hüseyin Nihâl Atsız
9.4/10 · 17,9bin okunma

Ggokche

, 2019 okuma hedefini ekledi.
2019 OKUMA HEDEFİ
12/50 kitap - %24 tamamlandı
12 kitap okudu
50 kitap
5,9bin sayfa
0 inceleme
2 alıntı