"Edebiyatın doğası gereği, yazanla okuyan ayrı zamanlarda yaşar. Yazar sancılar içinde kıvranırken okur başka bir kitabın tadını çıkarıyordur. Eser okura ulaştığındaysa yazarın sancısı dinmiş, heyecanı sönmüştür. Bu anlamda edebiyatçılar bir şarkıcının, bir konser piyanistinin veya bir tiyatro oyuncusunun performans keyfinden yoksundur. Okur, her şey bittikten çok sonra çıkagelir."