İnsan Aslan yana muzluk ektiler Kader otağına ilimsizlik bıraktılar İnsan yüreğine edepsizlik koydular Ne dal koydular ne ağaç Aşk kokardı deli çiçekler Yürek acır, acı gerçekler Adamlığını satan gevşekler Ne dal koydular ne ağaç Kadir Mevla’m, bilen bizi Var mı doğru yolda gören sizi Ölümsüzlük varsa, yürek siz Ne dal koydular ne ağaç Dostluğu menfaat sayan insan Doğruluğu girdap bilen insan Doğru ne gitmek ne kalmak, insan Ne dal koydular ne ağaç Dertlerin hepsi geçer Aklımdan hepsi uçar Yine bak, uykular kaçar Ne dal koydular ne ağaç Fidan ekip diken biçtik Daha ne başladık ne de bittik Yanlıştan ne döndük ne kaldık
Son..
Dokunmadan geçip gitmek bu olsa gerek..
Alıntı
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Of not being a jew şiirinden
"burada kalamazsın ve başa dönemezsin gitmek zorundasın kovalanan bir Yahudi gibi ama Yahudiler gibi kendinle kalamıyorsun her şey çok yetersiz senin için her şey sana çok fazla ayıklarsan ayık durabiliyorsun aranı açıyorsun kendinle eşyayı araladıkça uyanmanın bedeli serapları fedadır uykuyu tadayım dersen kâbusa dalmak pahasına. Tarihe dersini vermen gerek yoldan ayrılamazsın yediremezsin sokulmayı kendine tabiatın apışaralarına ne yıkılmış bir tapınağın suskunluğu durdurabiliyor seni ne gürültülü bir havra. Yükün ağır. He’s so heavy just because he’s your brother. Kardeşlerin pogrom sana. Dostlarının eşiğine varınca başlıyor senin diasporan. Herkesin bahanesi var, senin yok günahlı bir gölgenin serinliğinde biraz bekleyebilirsin, daha sonra burada kalamazsın, başa dönemezsin ama dön
Bir yer artık kalınmayacak gibi ise orada çırpınmanın bir anlamı yok. Hayır aksi ise zaten nasipte olan olur. Bir süreç yaşaman gerekiyordur ve yaşadın. Başka süreçler için belki de başkaca yerler gereklidir ihtimalini, hep canlı tutmak gerek. İhtimallerin belirsizliği yorucudur, insanın kendine dair olan belirsizliği ise tarif edilemez. Bazen bazı dönemler "...-lemler" yoğun yaşanır. "...-lemler": İkilem, üçlem hatta daha da ötesi. Bu belirsizlik neden oluru konuşmak ise tam bir çıkmaz. İnsan sevdiği bir yerden neden soğur, neden gitmek onun için bir çözüm yolu haline getirilir? Aslında hepsi tutunacağı bir sebep. Belki de gidesi gelmiştir, belki de gitmektir hayır olan ya da tam aksi. İşte belirsizlik dedik ya. İnsan öyle bir hale geliyor, getiriliyor ki kalmayı duasına bile katmaya çekinir vaziyete düşüyor. |Rabia Beyhan
Arkana bile bakmadan gitmek istersin. Öyle her şeyi bırakmana falan da gerek yok. Anıları bırakabilsen yeter.Edip Cansever
Tek seferde kapanmayan izler
Geçmişin izlerini kapatmak tek seferde olmaz Bazen üst üste çabalamak gerekir izler bir kerede kapanmaz boyayla bi lekeyi kapatmak gibi Önce ilk katı sürersin boyanın biraz kurumasını beklersin izler hâlâ gözüküyordur ama bir umudun vardır diğer katı atınca daha iyi olacağına dair Zamana bırakırsın boya kurur ve diğer katı atman gerekir Kaç kat atman gerekeceğini zaman gösterir Ve o zaman aralarında beklerken bazen kanarsın Bazen yarana bakarsın daha iyi dersin daha iyi olacak bazen de boşuna bir uğraş gibi gelir Ne gerek var uğraşmaya eskisi gibi asla olmayacak dersin Ama unutma ! Her boya ,kattığın her renk ve desen yepyeni bir şeye dönüştürecek o yaralı yeri Evet eskisi gibi olmayacak eskisinden daha güzel ve renkli olacak merak etme Sadece devam et Ze
1000Kitap