Bir yer artık kalınmayacak gibi ise orada çırpınmanın bir anlamı yok. Hayır aksi ise zaten nasipte olan olur. Bir süreç yaşaman gerekiyordur ve yaşadın. Başka süreçler için belki de başkaca yerler gereklidir ihtimalini, hep canlı tutmak gerek. İhtimallerin belirsizliği yorucudur, insanın kendine dair olan belirsizliği ise tarif edilemez. Bazen bazı dönemler "...-lemler" yoğun yaşanır.
"...-lemler": İkilem, üçlem hatta daha da ötesi. Bu belirsizlik neden oluru konuşmak ise tam bir çıkmaz. İnsan sevdiği bir yerden neden soğur, neden gitmek onun için bir çözüm yolu haline getirilir? Aslında hepsi tutunacağı bir sebep. Belki de gidesi gelmiştir, belki de gitmektir hayır olan ya da tam aksi. İşte belirsizlik dedik ya. İnsan öyle bir hale geliyor, getiriliyor ki kalmayı duasına bile katmaya çekinir vaziyete düşüyor.
|Rabia Beyhan