“Yola, yolun kıymetini bilen yoldaş gerek. Mesele gitmek olsa herkesle gidilir..”
Bazen kimsenin size git demesine gerek yoktur. ;)
Her şey siz gidin diye yapılmıştır.
Reklam
“Yola, yolun kıymetini bilen yoldaş gerek. Mesele gitmek olsa herkesle gidilir..”
Bediüzzaman’ın TBMM’deki konuşması Ankara’da kurulan Büyük Millet Meclisi Hükümeti, Said Nursi'nin çalışmalarını ve mücadelesini çok yakından takip ediyor ve takdirle karşılıyordu. Mustafa Kemal ve arkadaşları, müteaddit defalar çektikleri telgraflarla Bediüzzaman’ı ısrarla Ankara’ya davet ediyorlardı. Bediüzzaman Eski Van valisi Tahsin Bey gibi dostlarının da ısrarlı davetleri sonucu, 1922 yılının Kasım ayı ortalarında Ankara’ya gitti. 25 Kasım 1922’de Ankara’ya ayak bastığında Büyük Millet Meclisi’nde düzenlenen resmi hoş geldin merasimiyle karşılandı. Artık Bediüzzaman, bir yandan meclis çalışmalarına katılıyor, bir yandan da milletvekilleriyle önemli konuları tartışıyordu. Bu arada milletvekillerinin çoğunun namaz kılmadıklarını gören Said Nursi, bir beyanname yayınlayarak namazın önemini anlattı ve onları dinin emirlerine riayet etmeye davet etti. Bediüzzaman’ın bu gayreti milletvekillerinden büyük kısmının yeniden namaza başlaması ile sonuçlanınca, bazı çevreler oldukça rahatsız olmuştu. Bu beyannameyi Meclis Başkanı Mustafa Kemal de okumuş ve Said Nursi’ye yirmi-otuz milletvekilinin de bulunduğu bir ortamda şöyle demişti: “Biz sizi buraya çağırdık ki sizin yüksek fikirlerinizden istifade edelim. Siz geldiniz, en evvel namaza dair şeyler yazdınız, aramıza ihtilaf verdiniz”. Bediüzzaman da hiddetlenerek: “Paşa! Paşa! Kainatta en yüksek hakikat imandır. İmandan sonra namazdır. Namazı kılmayan haindir, hainin hükmü merduttur.” diye karşılık vermişti. Bunun üzerine Mustafa Kemal özür dilemiş ve tartışmayı daha fazla uzatmamıştı. İşte o beyanname: Bismillahirrahmanirrahim Bu fakirin bir meselede on sözünü, birkaç nasihatini dinlemenizi rica ediyorum. 1. Şu muzafferiyetteki harikulade nîmeti İlahiye bir şükran ister ki, devam etsin, ziyade olsun. Yoksa, nimet
1000Kitap
İmkansız Değildir; Yaşanılan Gerçek
İmkansızlıkları yaşamak mıdır sevmek, Yoksa severken imkansız mıdır yaşayabilmek? Zor mudur gözlerine bakarken sevgiyi görmek, Yoksa sevgi midir gözlerindeki tek gerçek? Kolay mıdır bir anda vazgeçip gitmek, Yoksa gitmekten vazgeçip, sevmek mi gerek? Özdemir ASAF
Şiir
Markete pijamalarla gitmek
1k halkı sabah kalkıp markete gitmeden önce pijamaları değiştirmeye ne gerek var? Rahat şeylerle gitmek yerine neden değiştiriyoruz, hem sonra eve gelince üşenip değiştirmiyoruz ama pijamalar oysaki çok rahatlar. Uzun lafın kısası pijamalarla markete gitmek normaldir giyinip kuşanmaya gerek yoktur. T.
Reklam
Reklam